Vesprada en el trinquet

 Una vesprada que es va fer curta. L'experiència de poder estar en un trinquet oficial va ser una gran sensació. Quan veus partides per la televisió o estudies les mesures que tenen les pistes et fas una lleugera idea de com podries jugar tu com aficionat. Però fins que no entres dins no veus realment com de complicada és la tasca. Vaig veure el trinquet una pista molt més llarga del que em pensava. Molts erem els innocents que pensavem que posar la pilota a les gal·leries era una tasca fàcil per poder guanyar. I enseguida vam posar els peus a terra.

La sessió, tant la part del trinquet com en el frontó em van parèixer perfectes per poder tractar diferents jocs i habilitats depenent de l'objectiu amb el que es volia treballar. Pense que no va haver cap company o companya que buscara evitar alguna pràctica, al reveés, estavem tots bojos per jugar i jugar sense parar. L'única part que m'haguera agradat provar fou fer una partida real al trinquet. No sols per l'experiència en si, cosa obvia, si no per la motivació que teniem tots. Va eixir la proposta de llogar alguna vegada el trinquet per jugar nosaltres pel nostre compte. Però aquest quatrimestre estrany no ens ha donat la oportunitat. Pense que les activitats que es van presentar eren originals, teniem múltiples variants que podiem utilitzar o no. Al cap i a la fi, els protagonistes de la pràctica erem nosaltres, podiem adaptar el joc al nostre nivell i poder sentir-nos pilotaris per un dia.



Espere que els companys de cursos pròxims tinguen també aquesta oportunitat de sentir un esport tant arrelat en la cultura i la societat valenciana i que cada vegada més es potencie la seua pràctica tant en l'àmbit escolar com l'extraescolar.

Comentaris

  1. Després de llegir aquesta entrada i de viure amb la meu apropia experiència al trinquet, he de dir que em trobe d'acord amb tu, és una experiència diferent i molt gratificant que no es pot fer tots els dies. A més trobe que és un dels pilars fonamentals del bloc de Pilota, ja que sinó pense que quedaria totalment incompleta.
    També desitge que l'alumnat futur tinga aquesta oportunitat, ja que podran viure una experiència completa de lo que és aquest esport.
    La meua nota numérica és un 9.

    ResponElimina
  2. Joan m'he sentit molt identificada amb el teu text, vaig sentir el mateix quan vaig entrar per la porta del Trinquet. Nosaltres al matí vam fer la mateixa sessió i crec que la majoria de companys i companyes pensem el mateix que tu.
    Quant al text és clar, sols hi ha alguna falta d'ortografia, però crec que ha sigut un error a l'hora de repetir una lletra quan escrivies.
    La nota també és d'un 9.

    ResponElimina
  3. Hola, Joan. Jo no vaig tindre l'oportunitat d'assistir a la pràctica del Trinquet i la veritat és que la teua experiència m'ha ajudat molt a imaginar-me la bona estona que vau passar. Espere que com a futur docent pugues portar a les teues alumnes i alumnes a viure l'esport des d'una altra perspectiva.
    La nota d'aquesta entrada és un 9, enhorabona.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars